Your browser fingerprint:

Ciclul menstrual iti afecteaza somnul

Afla cum iti este influentat somnul de fluctuatiile homonale ale ciclului menstrual si care sunt cele 7 moduri de a rezolva problemele.

Citeste

Ciclul menstrual iti afecteaza somnul

La inceputul fazei menstruale (atunci cand incepe ciclul), apare o scadere a nivelului de estrogen si o incetinire a metabolismului, avand ca efect somnolenta. Acum stim faptul ca scaderea nivelului de estrogen duce la somnul REM (miscarea rapida a ochilor), atunci cand de obicei apar visele. De asemenea, un ciclu cu sangerare abundenta poate duce la anemie din cauza nivelului scazut de fier, fapt ce poate cauza sindromul picioarelor nelinistite - senzatia aceea de furnicaturi in picioare atunci cand te intinzi si care te face sa continui sa iti misti picioarele sau sa te plimbi.

In prima jumatate a ciclului menstrual, pe parcursul fazei foliculare, creierul trimite semnale glandei pituitare pentru a genera hormonul care stimuleaza foliculii, fapt ce determina cresterea nivelului de estrogen. Prin urmare, nu mai resimti stari de somnolenta - din contra, te simti stimulata in exces si apare insomnia. In timpul fazei foliculare, femeile tind sa aiba un somn mai scurt sau prost, precum si o crestere a somnului REM, mai ales la sfarsitul noptii, fapt ce duce la o trezire grea dimineata. Astfel ca vei adormi greu si te vei trezi greu in timpul fazei menstruale care duce la ovulatie.

In timpul fazei luteale timpurii, in saptamana de dupa ovulatie, hormonul progesteron este in crestere. Acest lucru va duce la accentuarea starii de somnolenta si la cresterea temperaturii corpului. Ritmul circadian (controlat de melatonina) este astfel afectat. Vei simti stari de somnolenta si vei dori sa te culci mai devreme, dar acest lucru va coincide si cu o trezire mai devreme. Metabolismul este accelerat in timpul acestei faze, astfel ca vei resimti senzatii de foame si vei manca mai mult. Somnul va fi mai scurt si mai prost.

Pe parcursul fazei finale care duce catre menstruatie - faza luteala tarzie, atunci cand femeile au sindromul premenstrual - nivelurile de estrogen si progesteron incep sa revina la normal, sporind numarul de treziri si reducand timpul de somn profund, fortifiant, de care ai nevoie cel mai mult.

Insa, pentru a-ti imbunatati somnul indiferent de faza ciclului menstrual, iti recomandam sa respecti aceste recomandari pentru un somn natural:

1. Mareste doza de lichide consumate.

Acest lucru va duce la eliminarea excesului de sodiu care determina retinerea apei si balonarea chiar inainte sau in timpul menstruatiei, ceea ce va duce la reducerea oricaror senzatii de disconfort de acest gen care ingreuneaza somnul.

2. Ia suplimente de calciu.

Unele studii au demonstrat ca administrarea a 1.200 mg de calciu pe zi a dus la o scadere cu 50% a simptomelor sindromului premenstrual. Balonarea a scazut cu 36%, poftele de mancare cu 54%, iar simptome psihologice cu 46%. In plus, calciul are proprietati sedative, ducand la imbunatatirea calitatii somnului.

3. Ia 400 mg de magneziu.

Studiile au relevat ca magneziul influenteaza starea psihica prin cresterea nivelului de serotonina, neuro-transmitatorul cu efect calmant din creier. Atunci cand acesta este combinat cu calciul, magneziul este un bun relaxant pentru muschi. Desigur, relaxarea este importanta pentru a putea adormi repede.

4. Ia 100 mg de vitamina B6.

Acest lucru te poate ajuta sa produci serotonina. Dar ai grija: in cazul anumitor persoane, B6 poate avea efect de impuls energic.

5. Incepand cu ora 2:00 PM, elimina cofeina din alimentatie.

Cofeina este un stimulent care declanseaza anxietatea, afectand astfel somnul.

6. Fa miscare dimineata devreme.

Retine, nu face miscare cu 4 ore inainte de ora de culcare. Miscarea inainte de ora de culcare te poate surescita si iti poate intarzia adormirea. Cu toate acestea, iesitul afara, la soare, poate spori nivelul de melatonina seara. In plus, expunerea la lumina soarelui in fiecare zi este vitala pentru reglarea nivelului de vitamina D. Este cunoscut faptul ca un nivel suficient de vitamina D este important pentru producerea leptinei (hormonul care te anunta ca esti satula si ca trebuie sa te opresti din mancat).

7. Nu bea alcool cu 3 ore inainte de ora de culcare.

Sindromul premenstrual poate face ca volumul de alcool din sange sa fie mai mare decat in orice alta perioada a lunii. Consumul de alcool poate da stari de somnolenta. De asemenea, alcoolul impiedica starile de somn profund, care sunt importante pentru revigorare atunci cand te trezesti.

 

Sursa: https://www.prevention.com/health/g20490197/your-period-messes-with-your-sleep/

 
  • Ce cauzeaza greata in timpul menstruatiei?
  • 5 moduri in care dieta te poate ajuta sa-ti echilibrezi hormonii
  • Menstruatia dupa sarcina
  • Menstruatia la 40 de ani
  • Menstruatia la 20 de ani si la 30 de ani
  • Simptome si efecte ale unui nivel ridicat de progesteron
  • Efecte ale nivelului scazut de progesteron
  • Perimenopauza – cauze si simptome
  • Modul corect de a utiliza Vitex pentru echilibrarea hormonilor feminini
  • Este normal sa plangi mai mult in timpul menstruatiei?
  • Sindromul ovarului polichistic (SOPC)
  • De ce apar doua menstruatii intr-o luna?
  • Sindromul Socului Toxic
  • 6 Moduri naturale de a echilibra hormonii dupa anticonceptionale
  • Cand ar trebui sa-ti faci griji cu privire la menstruatie? Iata 9 situatii concrete.
  • 8 Cele mai bune activitati relaxante de facut in timpul menstruatiei
  • Sunt crampele menstruale la fel de dureroase ca un atac de cord?
  • De ce NorMens contine Maca? Descopera beneficiile Maca asupra ciclului menstrual.
  • Poti trata acneea cu ajutorul unei diete hormonale?
  • Cum variaza dorinta sexuala pe parcursul ciclului menstrual
  • Cum afecteaza serotonina menstruatia
  • Lipsa Menstruatiei sau Amenoreea
  • Mananci compulsiv inainte de menstruatie?
  • Problemele tiroidei influenteaza menstruatia
  • Ce se petrece cu menstruatia ta atunci cand te ingrasi sau slabesti
  • Ai crampe menstruale? Iata 3 cele mai bune pozitii de dormit pentru usurare
  • Alimente pe care sa le consumi sau sa le eviti in timpul menstruatiei
  • 13 informatii interesante despre menstruatie
  • Semne si Simptome ale unui Dezechilibru Hormonal (partea II)
  • De ce miroase menstruatia?
  • Vitamina E pentru piele: ce face?
  • De ce apar bufeurile in timpul menstruatiei?
  • Semne si Simptome ale Dezechilibrului Hormonal (I)
  • De ce femeile tanjesc dupa ciocolata in timpul menstruatiei?
  • Cum se produce dezechilibrul hormonal
  • De ce menstruatia mea incepe, se opreste si apoi incepe din nou?
  • Sangerari vaginale intre menstruatii
  • Ceata mentala in timpul premenopauzei. Somnul, stresul sau hormonii?
  • Polimenoree: Menstruatii frecvente sau Cicluri scurte
  • Boala inflamatorie pelvina sau anexita
  • Vitex: Ajuta la diminuarea sindromului premenstrual
  • Cum iti afecteaza fumatul menstruatia, si cel mai bun moment din timpul ciclului menstrual ca sa renunti cu succes
  • Migrene menstruale si hormonul durerii de cap
  • Care sunt cauzele acneei in timpul menstruatiei (si cum sa scapi de ea)
  • Probleme comune la menstruatie
  • Nicio menstruatie pana la de varsta de 15 ani? Iata motivele.
  • Modificari la nivelul sanilor la menstruatie
  • Ciclul menstrual normal
  • De ce data sosirii menstruatiei se modifica?
  • Menstruatiile tale pot fi extrem de inconfortabile daca nu eviti aceste 10 lucruri
  • Menstruatia ta si inotul nu sunt dusmani - Iata ce e de facut
  • 5 lucruri pe care este posibil sa nu le stii despre menstruatie
  • Ce spune menstruatia despre sanatatea ta
  • Semne si simptome ca iti vine menstruatia
  • Cum sa faci fata anxietatii inainte de menstruatie
  • Cum poti trata si preveni balonarea la menstruatie?
  • Principalii hormoni implicati in ciclul menstrual
  • Ciclul menstrual – Calea catre ovulatie
  • 42 Superstitii despre menstruatie din intreaga lume
  • Tratrarea sindromului premenstrual (SPM)
  • 10 semnale de avertizare cand ai un dezechilibru hormonal (II)
  • 10 semnale de avertizare cand ai un dezechilibru hormonal (I)
  • Menoragia (menstruatia grea)
  • Simptomele neplacute si complicatiile ciclului menstrual
  • Durerile provocate de menstruatie
  • Sincronizarea ciclului menstrual: Fenomen real sau doar un mit popular?
  • Efectele ascunse ale acneei la adolescente
  • Acneea corporala: Cum sa scapi de eruptiile de pe spate, piept si umeri
  • Menstruatia ta poate provoca anemie?
  • De ce este menstruatia mea atat de usoara?
  • Durerile de sani si ciclul menstrual
  • Stresul poate afecta ciclul menstrual?
  • 5 semne ca te confrunti cu acneea hormonala
  • Ciclul menstrual dupa nasterea unui copil
  • Efecte dupa renuntarea la contraceptive orale combinate
  • Intelegerea ciclului menstrual
  • Tot ce trebuie sa stii si sa faci ca sa scapi DEFINITIV de acnee
  • De ce si Cum se Schimba Ciclurile Menstruale la Premenopauza
  • Ciclul Menstrual al Adolescentelor – ce este normal si ce nu?
  • Menstruatiile abundente: tot ce ai vrut vreodata sa stii
  • Vitamina B6 ajută la restabilirea echilibrului hormonal și emotional
  • 6 Beneficii ale magneziului pentru femei
  • Balonare in Timpul Menstuatiei? - Află Cum Scapi de Balonare Rapid cu Ajutorul NorMens și Complet Digest
  • Ficatul, Refacerea Echilibrului Hormonal si Excesul de Estrogen
  • Pastila de a doua zi si Efectele asupra menstruatiei de la A-Z
  • Solutia pentru un ciclu regulat si fara dureri
  • Care e cea mai buna perioada a ciclului pentru shopping?
  • Azi vorbim despre ovulatie si importanta acesteia pentru sanatatea femeii
  • Igiena in Timpul Menstruatiei
  • Legatura dintre ciclul menstrual si piele
  • Ce se intampla daca faci sex cand esti pe stop?
  • Culoarea sangelui menstrual
  • Parul si ciclul menstrual
  • Cheaguri de sange la menstruatie
  • Diana Rogojan - NorMens M-a Ajutat Sa Imi Reglez Ciclul Neregulat
  • Impactul pandemiei de Coronavirus asupra ciclului menstrual
  • Cortizolul, Hormonul Stresului
  • Testosteronul si rolul sau in corpul femeilor
  • Progesteronul, hormonul „mama”
  • Estrogenul, principalul hormon feminin
  • Informatii de baza despre hormoni
  • Etapele ciclului Menstrual - Cele patru "anotimpuri" ale ciclului menstrual
  • Sistemul reproducator feminin
  • Despre treburi femeiesti cu NorMens
  • Ciclul menstrual iti afecteaza somnul
  • Reglarea hormonala dupa utilizarea anticonceptionalelor
  • Întrerupere Anticonceptionale
  • Sportul in timpul menstruatiei
  • 6 Lucruri Mai Putin Stiute Despre Hormoni - NorMens
  • Dieta Pentru Reglare Hormonala În 4 Saptămâni
  • Pastila De A Doua Zi - Efecte Asupra Menstruatiei - NorMens
  • Hipotiroidia si ciclul menstrual
  • Cum Reduci Simptomele Sindromului Premenstrual Prin Dieta
  • Este normal sa iti intarzie menstruatia?
  • Jurnalul unei suferinde de sindrom premenstrual SPM
  • De ce am ciclul neregulat?